דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


3 טיפים ליצירת זרימת לקוחות קבועה! 

מאת    [ 25/03/2013 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 2297 פעמים ]

רגע לפני שאני יוצאת לחופשה, אני חושבת על בעלי עסקים רבים המשאירים את שיווק העסק השוטף ללא טיפול מסיבות שונות: חופשה, עבודה שנכנסה ושואבת את כל משאביהם, פיתוח מוצרים ושירותים חדשים בעסק ועוד.

התוצאה בדרך כלל תהיה עליות וירידות חדות בהיקף העבודה. שיווק אינטנסיבי כאשר אין עבודה, יוביל בהדרגה לכמות לקוחות הולכת וגדלה בעסק (בהנחה שבוצע שיווק אפקטיבי כמובן), העלייה בעבודה משתקת כמובן את השיווק, וכאשר "נגמרים" הלקוחות שהגיעו, שוב אנו חוזרים לנקודת ההתחלה בה אין לקוחות והעבודה בעסק דלילה.

בעיה נפוצה נוספת היא שעסקים רבים נוטים לחשוב שאם הם מצויינים בתחומם, הרי ששלב ה"פה לאוזן" קרוב ואז אין צורך בשיווק נוסף. למעשה, לא כך הם פני הדברים. פה לאוזן לא קורה מעצמו, וגם כאשר הוא קורה לא ניתן לשלוט בהיקפו ובמהירות הגעת הלקוחות דרכו.  

על מנת לבסס שיווק המזרים לקוחות לעסק באופן קבוע עלינו לבנות סט פעולות קבועות המבוצעות ללא קשר לשאלה האם אני עובד או בחופשה. ניתן כמובן לווסת את מינון הפעולות בהתאם לכמות הלקוחות והעבודה שהעסק מסוגל להכיל, אך אסור לנו להפסיקו לחלוטין.

כפי שאחת ממורותיי נהגה להסביר בצורה משכנעת למדי: "זה כמו ערימות הכביסה בבית, תשומת לב קבועה ועבודה מסודרת תשאיר את הערימות מטופלות וכמות סבירה של בגדים נקיים תהיה זמינה בכל עת, אך לעולם לא נגיע למצב בו אין צורך לטפל בכביסה כלל, והבגדים הנקיים יגיעו מעצמם.... "

שלושה טיפים חשובים לבעלי עסקים המעוניינים לבנות סט פעולות שיווקיות קבועות:


    • אספו נתונים והחליטו מהם ערוצי השיווק האפקטיביים עבורכם, מהם מגיעים רוב לקוחותיכם היום
    דוגמה לערוצי שיווק: מדיה חברתית, אתר ופעילות אינטרנטית, נטוורקינג, שת"פ או המלצות של בעלי מקצוע אחרים או גופים מקצועיים, מאגר לקוחות או כל מקור אחר.


    • הגדירו מהן הפעולות שאתם עושים היום כדי למשוך את אותם לקוחות, ומהן הפעולות הנוספות שניתן לעשות בכל ערוץ שיווקי בו אתם פועלים כדי להגביר את כמות הלקוחות והיקף העבודה המגיעים ממנו
    אם היום אתם מושכים לקוחות דרך האתר, אולי כדאי להוסיף תכנים בתדירות קבועה, להוסיף אירועים, להוסיף חנות וכו. אם אתם מושכים לקוחות דרך מדיה חברתית, אולי כדאי להשתתף בפורומים או רשתות חברתיות נוספות.


    • הגדירו איזה פעולות חייבות להיות מבוצעות על ידכם, ואיזה פעולות ניתן להעביר למישהו אחר לביצוע בשמכם. פעולות פשוטות ניתן להפקיד גם בידי עובדים לא מקצועיים וזולים יותר
    כתיבת תכנים יכולה להיות מבוצעת ע"י מישהו מקצועי שאינו אתם, או אם אתם הכותבים תוכלו להעביר למישהו אחר את הפצתם. קיימים שירותי משרד רבים אותם ניתן לצרוך לפי שעה: מזכירות, גביה, אדמיניסטרציה וכו'.

זיכרו, סט פעולות שיווקיות קבוע יכול ליצור זרימת לקוחות קבועה לעסק!

עירית שריר
ייעוץ שיווקי ופיתוח עסקי
מגנט - חשיבה שיווקית אחרת!
info@magnet-market.co.il
http://www.magnet-market.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב